Δεκαετίες πίσω επιστρέφει την Εκπαίδευση η Κυβέρνηση. Σε καμία από τις σύγχρονες προκλήσεις δεν απαντά το νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας

stylios-giorgos

Σημεία Ομιλίας στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση για την ψήφιση του νόμου για την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Ο  Νόμος που συζητάμε δεν είναι τίποτα περισσότερο από μία αντιγραφή διατάξεων του παρελθόντος με σημείο αναφοράς το νόμο πλαίσιο του 1982. Με εμφατικό τρόπο επιστρέφει την ανώτατη εκπαίδευση δεκαετίες πίσω καθώς:

  • Με τον συγκεντρωτικό και γραφειοκρατικό του χαρακτήρα που αφαιρεί από την αυτονομία, την αυτοτέλεια και την ανεξαρτησία των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Παρέχει επιπλέον αρμοδιότητες και εξουσίες στον Υπουργό και σε διάφορες επιτροπές, ώστε να παρεμβαίνουν και να αποφασίζουν στην ουσία για τη λειτουργία των τμημάτων για τα μεταπτυχιακά τους
  • Επαναφέρει τη λήψη απόφασης για την άρση του ασύλου στη δικαιοδοσία του Πρυτανικού Συμβουλίου.
  • Επαναφέρει τη συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα διοίκησης των Ιδρυμάτων οι οποίοι θα συναποφασίζουν και για μη φοιτητικά θέματα

Το νομοσχέδιο δεν απαντά στα προβλήματα και στις απαιτήσεις των καιρών όπως:

  • Στη σύνδεση της αγοράς εργασίας με την εκπαίδευση όπως γίνεται σε όλα τα πανεπιστήμια των προηγουμένων χωρών μέσω των μεταπτυχιακών
  • Στην παροχή κινήτρων να δραστηριοποιηθούν στην Ανώτατη εκπαίδευσή οι καλύτεροι
  • Στην εξωστρέφεια αξιοποιώντας το τεράστιο συγκριτικό μας πλεονέκτημα.
  • Στην αντιμετώπιση του προβλήματος της διαρροής νέων επιστημόνων στο εξωτερικό.

Σε μία εποχή που τα δεδομένα αλλάζουν με ασύλληπτους ρυθμούς, σε μία εποχή όπου με την δύναμη της τεχνολογίας πανεπιστήμια, βιβλιοθήκες, εργαστήρια συνεργάζονται, δημιουργούν από κοινού νέους τομείς έρευνας και επιστήμης, εμείς επιστρέφουμε στο παρελθόν πανηγυρίζοντας!

Σε ένα κλειστό, κακομοίρικο, εσωστρεφές και μίζερο πανεπιστήμιο παραδομένο στις συντεχνίες, στις συλλογικότητες και στους μπαχαλάκηδες.

Σε ένα πανεπιστήμιο που την τύχη του διαφεντεύουν κρατικοί αξιωματούχοι από τα Υπουργεία τους, ωσάν αυτοί να γνωρίζουν καλύτερα τις ανάγκες, τα προβλήματά τους και τις σύγχρονες προκλήσεις.

Ασφυκτικός συγκεντρωτισμός, προχειρότητα, γραφειοκρατία. Μικροπολιτική, μικροσυμφέροντα, συμβιβασμοί, αδιαφάνεια  κερδίζουν απέναντι στην αξιολόγηση, στην διαφάνεια, την εξωστρέφεια και την λογοδοσία

Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στο ζήτημα των Διευθυντών εκπαίδευσης προσπαθείτε άγαρμπα να ξεπεράσετε το σκόπελο του Συμβουλίου της Επικρατείας και να βάλετε του δικούς σας ανθρώπους σε θέσεις ευθύνης με κριτήρια καθαρά κομματικά, ενάντια σε κάθε έννοια αξιοκρατίας.

Η αυριανή κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα το ανατρέψει άμεσα ανοίγοντας ένα παράθυρο στο σύγχρονο κόσμο:

  • Με Πανεπιστήμια ελεύθερα να ρυθμίζουν τα του οίκου τους,
  • Να δημιουργούν συνέργιες με την αγορά, συνεργασίες με ξένα πανεπιστήμια,
  • Να δημιουργούν ξενόγλωσσα τμήματα για να προσελκύσουν ξένους φοιτητές και τους καλύτερους καθηγητές
  • Με ευελιξία, εξωστρέφεια και δυναμισμό που να αναζητούν πόρους και πέρα από την κρατική χρηματοδότηση,
  • Με τη δημιουργία μη κρατικών πανεπιστημίων που θα στελεχωθούν από τους νέους επιστήμονες μας, που σήμερα απεγνωσμένοι φεύγουν στο εξωτερικό

Η χώρα μας θα προχωρήσει σε πείσμα της σημερινής κυβέρνησης και χωρίς αυτήν.